لپه پلو با مرغ

یکی از غذا های سنتی و خوشمزه ایرانی لپه پلو است که با استفاده از رسپی های متنوع می توان ان را تهیه نمود. انواع لپه پلو از جمله لپه پلو با مرغ با حداقل مواد به سرعت اماده می شوند بنابراین بهترین گزینه برای زمانی است که شما وقت کمی برای پخت غذا دارید. لپه برای لاغری مفید است چرا که حاوی فیبر و پروتئین است و به همین دلیل افرادی که رژیم غذایی دارند می تواند ان را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

 

لپه پلو

در معرفی غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی می توانیم به لپه پلو اشاره کنیم که عطر و طعم بی نظیری دارد. لپه و برنج از مواد اولیه و اصلی این غذا می باشند و افراد بر اساس ذائقه خود می توانند از گوشت یا مرغ و ادویه های مختلف استفاده کنند. لپه پلو ارزش غذایی بسیار بالایی دارد چرا که لپه موجود در ان باعث کاهش سطح قند خون، کاهش کم خونی، جلوگیری از پوکی استخوان، تنظیم فشار خون، کاهش کلسترول بد، درمان یبوست، درمان بی خوابی و… می شود. این غذا برای رشد کودکان بسیار مناسب می باشد چرا که دارای پروتئین و نشاسته است در نتیجه به شما توصیه می کنیم که برای حفظ سلامتی خود و کودکان تان حتما از این غذا استفاده کنید.

لپه پلو با گوشت چرخ کرده

اگر قصد دارید در سریع ترین زمان غذایی را تهیه کنید پیشنهاد ما به شما لپه پلو با گوشت چرخ کرده است زیرا دستور پخت آن بسیار اسان است. این غذا در واقع از برنج های مخلوط محسوب می شود که می توان ان را همراه با انواع سبزی ها، ترشی ها و سالاد کلم سرو کرد. گوشت چرخ کرده از مواد اصلی این غذا می باشد که استفاده از ان به دو روش امکان پذیر است؛ در روش اول می توانید آن را به صورت لایه ای در بین برنج قرار دهید و در روش دوم می توانید ان را به صورت قلقلی به کارگیرید.

لپه پلو بدون گوشتلپه پلو با گوشت چرخ کرده

بعضی از افراد گیاه خوار هستند و از گوشت استفاده نمی کنند ان ها می توانند لپه پلو را بدون گوشت درست کنند. می توانیم سویاگوشتی را جایگزین انواع گوشت کنیم در این صورت باید حتما آن را در شیر و یا آب خیس کنیم و سپس ان را با دست فشار دهیم تا اب و شیر آن خارج شود. این نوع لپه پلو به دلیل اینکه هیچ نوع گوشتی در ان استفاده نمی شود، سریع تر نیز طبخ می شود.

طرز تهیه لپه پلو

طرز تهیه لپه پلو

لپه پلو به روش های مختلفی درست می شود و هر فردی بر اساس سلیقه خود در آن از گوشت، مرغ، سویا و ادویه های مختلف استفاده می کند. در ادامه نکاتی را برای طرز تهیه لپه پلو عنوان می کنیم. می توانید برای اینکه نفخ لپه از بین برود ان را به مدت زمان دو ساعت در اب خیس کنید و اگر زمان انجام این کار را ندارید می توانید ان را دو بار بجوشانید.در کنار لپه پلو می توانید از سیب زمینی سرخ شده استفاده کنید و همچنین می توانید پوره گوجه فرنگی را جایگزین رب گوجه کنید.

طرز تهیه لپه پلو با مرغ

همه افراد مایل هستند که برای وعده های خود غذاهای متنوع درست کنند به همین دلیل ما در ادامه طرز تهیه لپه پلو با مرغ را توضیح می دهیم. برای تهیه این غذا ابتدا پیازهایی که نگینی خرد شده را تفت می دهیم. سینه مرغ را مکعبی خرد می کنیم و ان را به پیاز های سرخ شده اضافه می کنیم تا سرخ شود و سپس نمک، فلفل، دارچین، زردچوبه وادویه های دلخواه را به ان اضافه می کنیم. رب گوجه فرنگی را به این مواد اضافه می کنیم تا خوب سرخ شود و بعد از ان گوجه فرنگی را پوره و یا رنده می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم که اب گوجه تمام شود. لپه ای را که از قبل ابپز کردیم را به مواد قبل اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم سپس به ان اب اضافه می کنیم و بعد از انکه اب به درجه جوش رسید برنج را به ان اضافه می کنیم. وقتی اب برنج تمام شد شعله را کم می کنیم تا دم بکشد. می توانیم در کنار ان از سیب زمینی سرخ شده نیز استفاده کنیم.

 

لپه پلو با زیره

یکی از غذاهای معروف کرمان لپه پلو با زیره است. زیره که از چاشنی های اصلی این غذا است خاصیت هایی از جمله افزایش جذب مواد مغذی و چربی سوزی، بهبود سلامت جنسی، جلوگیری از بیماری های کبدی، تنظیم فشار خون، درمان کننده یبوست، رفع خارش و سوزش، بهبود حافظه و … را دارد به همین دلیل خوردن این غذا به همه توصیه می شود. برای تهیه این غذا بعد از اینکه لایه ای از برنج ایرانی و لپه را داخل قابلمه ریختید، لایه از زیره را روی ان قرار دهید و همین امر را تکرار کنید تا مواد شما تمام شود.
شما می توانید در کنار این غذا گوشت چرخ کرده را ققلی کنید و زعفران را جایگزین رب گوجه کنید.

لپه پلو سمنانی

طرز تهیه لپه پلو سمنانی کمی متفاوت تر است و اکثر اوقات ان را به صورت ته چین درست می کنیم. پخت این غذا به صورت ته چین به دلیل اینکه مواد بیشتری برای پخت نیاز دارد کمی زمان بر است و همچنین خاصیت های بیشتری دارد. مواد اصلی این غذا لپه، کشمش، گوشت مرغ، زعفران، ماست کیسه ای، تخم مرغ، روغن، برنج و ادویه های دلخواه می باشد.
در ابتدا ماست اب رفته را با زرده تخم مرغ به همرا ادویه ها  ترکیب می کنیم و بعد از ان برنج را با زعفران زیاد می پزیم. بعد از پخت برنج ان را به مواد ترکیب شده از ماست و تخم مرغ اضافه می کنیم. کشمش را سرخ می کنیم و ان را به لپه پخته شده اضافه می کنیم. مرغ تکه شده نیز سرخ می کنیم و سپس مواد را به صورت لایه ای بر روی یکدیگر قرار می دهیم و اجازه میدهیم که دم بکشد.

 

لپه لاپکو

منظور از واژه ی لپه لاپکو در واقع قیمه لاپکو است که نوعی خورشت است که در بین برنج پخته می شود. این نوع قیمه به قیمه شاه عباسی نیز معروف است. برای طبخ قیمه و لپه پلو باید لپه ای که خریداری می کنیم از کیفیت خوبی برخوردار باشد. کیفیت لپه شامی که این مجموعه ارائه می دهد بسیار عالی است و علاوه بر این قیمت های مناسبی را برای ان ارائه می دهد.
این مجموعه امکان خرید اینترنتی را برای افراد فراهم کرده است شما می توانید با پر کردن فرم داخل سایت اطلاعات بیشتری را از مشاوران ما دریافت کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.